Blik - informacje dodatkowe
Co to jest BLIK ?
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej BS Pay1/ MeanderBank.
Kto może korzystać z BLIKA ?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego w Banku BPS lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną MeanderBank
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji MeanderBank wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
- dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce)
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
W aplikacji MeanderBank w ustawieniach w zakładce BLIK (zarządzaj kontem BILK) lub w bankowości internetowej eBankNet w zakładce Mój Profil -> Zarządzanie limitami, klienci mogą dokonać zmiany dziennego limitu wypłat:
- płatności gotówkowe – w bankomacie,
- płatności bezgotówkowe – w sklepie,
- płatności bezgotówkowe – w Internecie.
Aktualnie został ustawiony limit 500 zł dla wszystkich klientów. Dodatkowo klienci w bankowości internetowej eBankNet w zakładce Mój profil -> Zarządzanie limitami -> Limity BLIK mogą zarządzać wysokością limitów. Maksymalny limit dla transakcji BLIK wynosi 5000 zł.
W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK
Rodzaj transakcji | Limit domyślny | Limit maksymalny |
---|---|---|
Wypłata gotówki | 1000 zł | 5 000 zł |
Płatności w sklepach | 1000 zł | 5 000 zł |
Płatności w Internecie | 1000 zł | 5 000 zł |
Przelewy na telefon | 1000 zł | - |
Jak aktywować BLIKA?
W celu aktywacji usługi BLIK w aplikacji MeanderBank należy po zalogowaniu się:
- udać się na ekran Więcej/Ustawienia/BLIK.
- wybrać rachunek, który chcemy powiązać z usługą BLIK,
- zaznaczyć czy chcemy otrzymywać przelewy na telefon (opcja ta jest też możliwa do aktywacji później),
- zaznaczyć ”Zapoznałem się i akceptuje regulamin BLIK”,
- zatwierdzić operacje kodem PIN do aplikacji.
Po wykonaniu tych czynności BLIK jest aktywny i można korzystać z usługi.
W aplikacji MeanderBank w ustawieniach w zakładce BLIK można:
- wyłączyć usługę BLIK,
- zmienić konto do płatności BLIK,
- dokonać podglądu aktualnie ustawionych limitów.
BLIK – płać i wypłacaj wygodnie
Płatności w sklepach lub w Internecie:
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej MeanderBank
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
- Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej MeanderBank poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- To już wszystko - zakupy opłacone
„Szybka Płatność”
Przy dokonywaniu transakcji w sklepach stacjonarnych na kwotę do 50 zł za pośrednictwem Szybkich płatności nie jest wymagane zalogowanie się do aplikacji mobilnej MeanderBank i potwierdzenie płatności kodem PIN do aplikacji. Wystarczy, że Klient:
- wybierze ikonkę aplikacji mobilnej MeanderBank na swoim telefonie komórkowym;
- bez zalogowania się do aplikacji wybierze ikonkę BLIK, co spowoduje wyświetlenie kodu BLIK;
- wprowadzi kod BLIK na terminalu płatniczym w sklepie stacjonarnym oraz
- potwierdzi transakcję na telefonie, wybierając odpowiedni przycisk na ekranie.
Po 5 kolejnych tego typu transakcjach wymagane jest dokonanie płatności BLIK z użyciem kodu PIN do aplikacji mobilnej. Licznik transakcji jest resetowany przez podanie kodu PIN podczas potwierdzania transakcji wypłaty gotówki z bankomatu za pośrednictwem usługi BLIK lub podczas logowania do aplikacji. Przedmiotowa funkcjonalność jest domyślnie włączona. W każdej jednak chwili istnieje możliwość jej wyłączenia. Wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej, wejść w opcje Ustawienia i tam wyłączyć usługę „Szybkie Płatności”.
Wypłata gotówki z bankomatu*:- Wybierz formę wypłaty środków bez karty
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej MeanderBank
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej MeanderBank poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana
*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem bankowości internetowej e.bskrzyzanowice.pl (Mój profil, Aplikacja mobilna) lub dzwoniąc na Infolinię Banku.
Regulamin usługi BLIK w PDF.